نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1396
نویسنده : باصر

 

 به گزارش روابط عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در مراسم افتتاح این نمایشگاه که از سوی تیپ ۱۹۲ زرهی اهواز در مسیر کاروان‌های راهیان نور و منطقه آب‌تیمور جاده اهواز-خرمشهر برپا شده است، طی سخنانی گفت: حضرت علی (ع) فرموده‌اند هر گاه جانتان در خطر بود، مالتان را هزینه کنید تا جانتان را رهایی ببخشید. این جمله یعنی جان بسیار ارزشمند است. ما هیچ گاه مجاز نیستیم که برای حفظ مال، جان هزینه کنیم، اما برای حفظ جان موظفیم هر مقدار که لازم است  مالمان را هزینه کنیم زیرا جان شریف است.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در ادامه می‌فرمایند هر گاه دینتان در خطر بود، جانتان را هزینه کنید تا دینتان را حفظ کنید. یعنی دین شریف‌ترین چیزی است که به انسان داده شده و عزیزتر از همه چیز است.
نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: حضرت زینب(س) هنگامی که به قتلگاه برادرش می‌رسد جمله‌ای می‌گوید که روی آن کمتر کار شده است. ایشان رو به آسمان گفتند خدایا این قربانی کوچک را از ما بپذیر. آیا امام حسین(ع) قربانی کوچکی است؟عظمت اباعبدالله بر هیچ کس پوشیده نیست، اما حضرت زینب(س) می‌خواهد این پیام را به ما بدهد که اگر چه امام حسین(ع) عزیز است، اما دین از امام حسین(ع) هم عزیزتر است. این نشان دهنده سعه وجودی و ظرفیت بالای حضرت زینب(س) است.
وی تصریح کرد: آن چه در این سرزمین نورانی در طول ۸ سال دفاع مقدس اتفاق افتاده و یا این که مردم در زمان انقلاب سینه خود را برابر طاغوت سپر کردند برای رهایی دین از اسارت طاغوت بوده است. آن‌ها می‌دانستند که تن با گلوله نسبتی ندارد، اما از آنجا که دین عزیزتر از جان است  حاضر شدند جانشان را فدا کنند تا دینشان را از اسارت طاغوت رهایی بخشند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: در دفاع مقدس فقط بحث حفظ خاک نبود. هیچ کس حاضر نیست جان خود را فقط برای خاک بدهد مگر این که نداند که اگر برای خاک کشته شود از ارزش خیلی زیادی برخوردار نیست. شهیدان خاک را برای دین می‌خواستند. ما ایران را برای اسلام می خواهیم و آن را برای قرآن و اهل بیت می‌خواهیم. برای همین است که مردم ما هم شهید دادند و هم از شهید دادن لذت بردند.
وی اضافه کرد: آن چه در راهیان نور باید بیاموزیم این است که  اول خودمان را اماده کنیم برای حفظ میراث کسانی که برای این اعتقاد رفتند و شهید شدند و دوم خود را آماده کنیم اگر شرایطی پیش آمد به دشمن ثابت کنیم این عقیده را که دین عزیزتر از جان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به حضور خانواده شهید جودی ثانی در این مراسم گفت: خانواده این شهید هم همین تفکر را داشتند و اگر پای صحبت  پدر و مادر این شهید بنشینید دغدغه‌ای جز اسلام ندارند.
وی تاکید کرد: در راهیان نور باید بیاموزیم که خود را آماده کنیم برای حفظ میراث این شهیدان که با این تفکر و جهان‌بینی جانشان را فدا کردند و همچنین خود را تربیت کنیم که اگر روزی لازم شد به دشمن اثبات که دین ما از جان ما و هر عزیز دیگرب عزیزتر است، این درس را به کار ببندیم. دشمن باید بداند که ما روی خط قرمزهای عقیدتی‌مان و شرف ملی‌مان معامله نمی‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: مکتب شهادت جوان‌هایی را تربیت کرده است که می‌تواند درسی را که شهدا و رزمندگان ما در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به دشمن دادند، در نقاط دیگر هم بدهند.
وی تاکید کرد: جهان اسلام جای پای حرامیان نیست و پای نامحرمان به سرزمین‌های اسلامی برسد، آن پا را قطع خواهیم کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: زنجیرههای فتح و پیروزی پی در پی جبهه مقاومت در حال تحقق است و روزی خواهد رسید که در منطقه جنوب غرب آسیا که متعلق به اسلام و مسلمین است جز مسلمانان کسی تصمیم‌گیر نخواهد بود.
وی با بیان این که راهیان نور رسالت سنگینی را بر عهده دارد، اضافه کرد: نقش راهیان نور در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های نو مانند نقش محرم و صفر در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعد است. در نتیجه باید همه باید احساس تکلیف کنیم که فرهنگ آسمانی نوپدید راهیان نور را تقویت، ترویج و نهادینه کنیم و برای آن خرج و خدمت کنیم و به خدمت در این مسیر افتخار کنیم.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , مذهبی , اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: عکس , مدافع , حرم , ارتش , نظامی , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان