خورشید گرفتگی نوزدهم اسفندماه
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 17 اسفند 1394
نویسنده : باصر


رویداد خورشید گرفتگی، نوزدهم اسفند ماه رخ می دهد. این پدیده تنها در مسيری از مجمع الجزایر و بیشتر جنوب شرق آسیا به طور کامل قابل مشاهده است و در ایران قابل رویت نیست.

به گزارش مهر، مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتور ایران گفت: درساعت ۵:۲۵ صبح روز چهارشنبه نوزدهم اسفند ماه، کره ماه به وضعیت ماه نو می رسد و در ساعت ۱۰:۰۱ دقیقه به وقت تهران ماه در گره نزولی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این دو وضعیت، پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی رخ خواهد داد؛ این گرفت یا پدیده از ساروس (دوره) ۱۳۰ بوده و پنجاه و دومین گرفت از ۷۳ گرفت این ساروس است.

عتیقی اظهار داشت: این پدیده در مسيری از مجمع الجزایر اندونزی، اقیانوس آرام، بیشتر شمال استرالیا و جنوب شرق آسیا به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

به گفته وی، در ایران این خورشید گرفتگی، نه به صورت کلی و نه در حالت جزیی قابل مشاهده نخواهد بود.

وی عنوان کرد: پدیده کسوف با قرارگیری مرکز ماه زمین و خورشید در يک خط رخ خواهد داد و هنگامی که قرص ماه در جلوی دایره خورشید قرار می گیرد قدری آسمان تاریک شده و در گرفت کامل، تاج خورشیدی نمایان می شود .

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه این خورشید گرفتگی در اقیانوس آرام، با کشتی قابل دنبال كردن است، گفت: ساکنان نقاطی از اندونزی از جمله معدود افرادی هستند که امکان مشاهده این پدیده نادر و جذاب را در گرفت كامل دارند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: خورشیدگرفتگی , خورشید , خسوف , اسفند , ماه , طالع بینی , عکس , دانلود , رایگان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان