با سامانه اس300 حمله اسرائیل به ایران ناکام خواهد ماند
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 24 خرداد 1395
نویسنده : باصر

در ادامه این گزارش مدعی است: این مسئله نباید مانع تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فروش این سامانه به تهران شود. حتی اگر روسیه هم این تلاش ها را وتو کند-که به احتمال قریب به یقین همین کار را خواهد کرد - ایالات متحده باز هم این قدرت را دارد که به صورت یک جانبه تحریم هایی را علیه ایران وضع کند. در حقیقت، سامانه موشکی روسیه با برنامه هسته‌ای به تعلیق درآمده ایران، ارتباط تنگاتنگی دارد. خرید این سامانه از سوی تهران می تواند سایت های موشک‌های بالستیک این کشور را در مقابله با رقبای عرب منطقه‌ای نفوذ ناپذیر کند و حتی حمله احتمالی واشینگتن و تل‌آویو را ناکام بگذارد. 
این گزارش در ادامه ادعاهای واهی خود می‌افزاید: نکته نگران کننده‌تر این است که طبق اظهارات منابع جدید ایرانی و روسی، این سامانه به احتمال فراوان سبب شکل‌گیری سلسله خرید و فروش و همکاری میان ایران و روسیه خواهد شد که این امر ممکن است شامل خرید سامانه ضدموشکی نسل بعدی اس-400، جت های جنگنده و افتتاح خط تولید تانک‌های جنگی تی-90 در ایران باشد. هر کدام از این توافق‌های نظامی اگر پیش از سال 2021 به انجام برسد مفاد توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد. همین امر سبب سوالات مکرر کنگره از کابینه اوباما درباره برنامه آنها در واکنش به معامله اس-300 است. با این وجود، کاخ سفید تا کنون به طرز مشکوکی سکوت اختیار کرده است. 
این گزارش می‌افزاید: دولت باید به کنگره توضیح دهد که قبل از اجرای کامل این معامله، چه اقدامی انجام خواهد داد. حتی اگر تلاش برای توقف این معامله در شورای امنیت شکست بخورد، این پیام را برای ایران خواهد داشت که واشینگتن در مقابله با تهران راسخ است. تحریم های آمریکا علیه روسیه یا ایران در خصوص این خرید و فروش، تاثیری بیش از یک پیام دارد. علاوه بر آن ایالات متحده می‌تواند قابلیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را افزایش دهد تا موشک های دوربرد ایران را از بین ببرد. 
در پایان این گزارش مدعی است: اما قبل از تحقق هر یک از این‌ موارد، اوباما باید به کنگره و مردم اعلام کند آیا تمایلی برای واکنش در برابر این خرید و فروش دارد؟ آمریکا یک بار پس از توافق هسته‌ای هنگامی که ایران برخلاف قطعنامه شورای امنیت اقدام به آزمایش موشک های بالستیک کرد، در رویارویی با سازش ناپذیری تهران شکست خورد و به تحریم‌های نمادین بسنده کرد. این کار قطعا باعث روحیه گرفتن نظام جمهوری اسلامی شد. اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه تمام حیثیت خود را برای توافق هسته ای با ایران در میان گذاشته اند. پس عزم آن ها برای حمایت از این توافق قابل درک است. اما سوال اصلی این است که آیا توافق هسته‌ای ارزش آن را دارد که سبب نادیده گرفتن اقدامات ایران برای برهم زدن معادلات منطقه‌ای باشد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: اس300 , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان