سامانه موشکی "اسکندر" به عربستان صادر می‌شود؟ + تصاویر
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395
نویسنده : باصر
اخیرا مقامات روسی مطلبی را درباره ساز و کار فروش سامانه موشکی "اسکندر" مطرح کرده اند.

فدراسیون روسیه یک کشور قدرتمند در زمینه طراحی و تولید تجهیزات نظامی به حساب می آید و در این راستا تسلیحات مختلفی را تولید کرده است.

در ماه های اخیر اظهارات گوناگونی درباره صادرات سامانه موشکی "اس 400" ، سیستم های دفاع موشکی "اسکندر" ، جنگنده های "سوخو 34"، "سوخو 30" و ... به کشورهای مختلف جهان مطرح شده است.

اما پادشاهی عربستان یکی از کشورهایی است که به شدت به دنبال خرید سامانه موشکی "اسکندر" بوده ، این موشک  راهبردی در روسیه آزمون خود را به خوبی پس داده و وارد خدمت در ارتش روسیه شده است.


**آیا "ولادیمیر پوتین" قصد فروش سامانه موشکی "اسکندر" را به عربستان سعودی دارد؟

یکی از سوالاتی که مطرح می شود اینکه آیا "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه قصد فروش سامانه موشکی "اسکندر" را به عربستان سعودی دارد؟ روس ها در سال 2014 میلادی درباره فروش سامانه موشکی "اسکندر" و تسلیحات اینچنینی  گفته بودند که آمادگی صادرات را دارند.

"کرملین" تا به حال در تجهیز  و بهینه سازی ارتش روسیه به دستاورد های قابل قبولی دست یافته  و در باره تحویل اسلحه به کشور هایی مانند چین و بلاروس نیز به نتایجی رسیده ؛ اما فروش سلاح به عربستان سعودی جای سوال جدی دارد.

به گفته «واسیلی کاشین» کارشناس مرکز تحلیل راهبردها و فناوری های مسکو گفت:  احتمال دارد موضوع تغییر دادن سیاست صدور این سامانه ها مطرح باشد و برای خریدارانی مانند چین این سامانه می‌تواند بیشتر مدرنیزه شود.

 سامانه موشکی "اسکندر"  به عنوان یک سامانه اولویت دار برای تجدید تسلیح ارتش روسیه پیگیری و عملیاتی شده و  صنایع روسیه در اثر حجم بزرگ سفارش های دولتی دفاعی با کمبود ظرفیت‌های تولیدی مواجه شده بود و به این خاطر تصمیم گرفته شد که موشک های "اسکندر" پس از رفع احتیاجات نیرو های مسلح روسیه به خارج تحویل داده خواهد شوند.

آیا سامانه موشکی

آیا سامانه موشکی


ارتش روسیه به سرعت تسلیحات شوروی را که مدت نگه داری آن به پایان می رسد را با سلاح های جدید تعویض می کند و در این راستا موشک های "اسکندر" هم جایگزین راکت های «توچکا- او» شدند. 

  این سامانه می‌تواند برای بسیاری کشور های آسیا سودمند باشد. اکثر کشور های بزرگ این منطقه همچون چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و حتی تایوان  بطور مستقل یا با کمک آمریکا در حال طراحی سیستم‌های پدافند هوایی خود هستند.

کاربرد  "اسکندر" مخصوصاً برای شرایطی طرح ریزی شده که دشمن سامانه های ثمربخش پدافند هوایی را در اختیار دارد. این موشک روسی، هم دارای دقت بالا بوده و هم در جریان پرواز، مانور های پیچیده‌ای انجام می دهد.


** موشک های راهبردی  "اسکندر" برای فعالیت‌ها در شرایط  برتر طراحی شده است/کرملین مخالف فروش "اسکندر" به پادشاهی عربستان

 موشک های راهبردی  "اسکندر" برای فعالیت‌ها در شرایط  برتر طراحی شده و این موشک  مجهز به شاسی دارای عبور بالا بوده و آماده سازی آن برای پرتاب، سریع و خودکار است.

آیا سامانه موشکی

آیا سامانه موشکی


 این مجموعه راکتی می‌تواند برای کاربرد انواع جدید موشک ها به روز شود و این امر برای کشور هایی مانند چین اهمیت دارد. مثلاً در روسیه نوع جدید اسکندر برای نابودی موشک کروز با برد 2000 کیلومتر طراحی  شده است.

 اسکندر بخاطر داشتن خصوصیات دقت بالا و قابلیت عبور از موانع پدافند دشمن می‌تواند برای تخریب هدف‌های دارای اهمیت ویژه و واحد های خوب حفاظت شده وسیله ایده آلی بشود.

برخی کشورها همچون عربستان سعودی به صورت جدی بارها پیشنهاد خرید سامانه موشکی "اسکندر" را به روس ها ارائه کردند ؛ اما  "کرملین" از بررسی این پیشنهادات فعلا خودداری کرده است.

"سرگئی چیمزوف" رئیس شرکت "راس تیخ" روسیه اعلام کرد: بعید است که سامانه موشکی "اسکندر" به عربستان سعودی فروخته شود . وی گفت: سامانه موشکی "اسکندر" همچنان در فهرست سلاح‌های روسی قرار دارد که صدور آنها به خارج ممنوع بوده و بعید است این سامانه به عربستان فروخته شود.


شرکت روسی "راس تیخ" با تاکید بر این که عربستان سعودی همچنین مصمم به خرید سامانه موشکی "اس-400" است که از مدرن‌ترین سلاح های دفاع هوایی در سطح جهان محسوب می شود، هرگونه مذاکره با ریاض درباره فروش سامانه موشکی اسکندر به این کشور را تکذیب کرد.

در حقیقت عربستان سعودی پس از خرید این سامانه ها ؛ آن را در اختیار تروریست های تکفیری سوریه اعم از داعش و جبهه النصره و احرار الشام قرار می دهد و آن ها آن را علیه روس ها و ارتش سوریه استفاده خواهند کرد و به همین دلیل است که کرملین با فروش موشک های راهبردی اسکندر به عربستان مخالفت می کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , جهان , نظامی , ,
برچسب‌ها: عکس , سلاح , سامانه , موشکی , اسکندر , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان