ظریف:تهران هرگز خواستار دسترسی به نظام مالی آمریکا نشده است
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر

 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گزارش‌ها را در این باره به چالش کشید که ایران در حال حاضر به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای، خواستار دست یابی به سیستم مالی آمریکاست. 

 
محمد جواد ظریف در این مصاحبه اعلام کرد: مقامات آمریکایی در اطمینان دادن به دیگر کشور‌ها در این باره که آن‌ها می‌توانند بدون مواجه شدن با خطر مجازات، با ایران مراودات تجاری داشته باشند، باید «بسیار فعالانه‌تر» عمل کنند. 
 
وی گفت: ‌ «ما هرگز خواستار دسترسی به نظام مالی آمریکا نشدیم. آنچه که ما خواستار آنیم، اجرای توافق هسته‌ای است، که مستلزم آنست که آمریکا به موسسه‌های مالی اروپایی درباره مراوده با ایران اطمینان خاطر دهد.» 
 
ظریف گفت وزارت خزانه داری آمریکا که بر قوانین پیچیده مرتبط با تحریم‌های مالی آمریکا نظارت دارد- در راستای اجرایی شدن توافق هسته‌ای گام‌هایی برداشته است؛ «اما فکر نمی‌کنم این اقدامات کافی بوده باشد.» 
 
وی گفت: ‌ «آن‌ها باید رویکردی بسیار فعالانه‌تر اتخاذ کنند و سبب شوند افراد بدانند معامله با ایران سبب مجازات آن‌ها نخواهد شد.» 
 
وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد امید کمی به بهبود روابط با عربستان وجود دارد. او سعودی‌ها را به تحریف موضوعات مرتبط با ایران متهم کرد؛ زیرا بر این باورند اتخاذ چنین راهبردی به نفع آنهاست.
 
وزیر خارجه ایران یک روز پس از دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در مقر سازمان ملل متحد و گفتگو با او در ارتباط با پیچیدگی‌های مالی که در حال حاضر سبب بروز مشکلاتی در اجرای توافق هسته‌ای شده است، با اعضای تحریریه نیویورک تایمز مصاحبه کرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: ظریف , نظام مالی , امریکا ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان