نیوزویک: ایر فرانس مهمانداران همجنسگرا را از سفر به ایران معاف نمی‌کند
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 30 فروردين 1395
نویسنده : باصر
 
با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی ایر فرانس به ایران، وبسایت نیوزویک نوشت: حضور خدمه همجنسگرا در این پروازها اختیاری نیست.
نیوزویک: ایر فرانس مهمانداران همجنسگرا از سفر به ایران مستثنی نمی‌کندوبسایت نیوزویک در گزارشی نوشت: پس از آنکه شماری از مهمانداران زن شرکت هواپیمایی "ایرفرانس" نسبت به دستور این شرکت مبنی بر سر کردن روسری به هنگام فرود در تهران اعتراض کردند، اوایل هفته جاری، ایرفرانس اعلام کرد مهمانداران زن می توانند به تهران پرواز اختیاری داشته باشند.
 
در ادامه این گزارش آمده است: اکنون، مهمانداران همجنسگرای ایرفرانس از این فرصت استفاده کردند تا با پرواز به ایران مخالفت کنند. بیش از 26 هزار نفر دادخواستی که در این خصوص در یک پایگاه اینترنتی منتشر شده بود را امضا کردند. بر اساس این دادخواست، که بوسیله فردی به نام "لوران" منتشر شده بود، مهمانداران همجنسگرا باید حق این را داشته باشند به کشورهایی که همجنسگرایی مشمول مجازات است، سفر نکنند.
 
آقای لوران خطاب به مدیر عامل ایر فرانس و وزیر حمل و نقل فرانسه نوشت: "سفر اجباری به کشوری که تمایلات ما را محکوم می کند، برای ما غیرممکن است."
 
"ژان مارک کواتروچی،" دبیر کل اتحادیه "یو ان ای سی" – سازمانی که در حوزه خدمه و پروازهای فرانسه فعالیت می کند -- در مصاحبه با نیوزویک اعلام کرد: "این سازمان در خصوص هویت لوران بی اطلاع است. در طول بحث حجابِ خدمه ایرفرانس در ایران، تقاضای ما این بود که به همه کارکنان اجازه دهند به صورت اختیاری سفر به ایران را انتخاب کنند. در خصوص مسئله همجنسگرایی موضوع کاملا فرق می کند و این تنها به مقصد ایران محدود نمی شود."
 
به نوشته نیوزویک، ایران تنها کشوری نیست که همجنسگرایی در آن غیرقانونی است و با این حال هواپیمایی ایرفرانس پروازهایی را به مقصد این کشور انجام می دهد. در نیجریه و عربستان سعودی نیز همجنسگرایی غیرقانونی است. 
 
کواتروچی در ادامه افزود: "با این حال، مهمانداران همجنسگرای مرد می توانند خود را همجنسگرا نشان ندهند؛ اما زنان این حق را ندارند. فرق زنان با مردان در این خصوص این است که زمانی که یک زن همجنسگرا به تهران وارد می شود، باید روسری به سر کند."
 
به گفته وی، در حال حاضر اتحادیه "یو ان ای سی" از مدیران ایر فرانس درخواست می کند به خدمه زن همجنسگرا اجازه دهند به صورت اختیاری به تهران سفر کنند؛ اما می دانیم حصول این هدف اندکی دشوار است.
 
شرکت هواپیمایی ایر فرانس از سال 2008 پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق درآورد، ولی با لغو تحریم‌ها در ژانویه 2016 خدمات هوایی فرانسه در ایران از یکشنبه (روز گذشته) از سر گرفته شد. 
 
مسئله اعتراض مهمانداران زن و خدمه همجنسگرای شرکت هواپیمایی ایرفرانس به حضور در پروازهای ایران درحالی مطرح شده است که در ادامه سیاست‌های مقامات غربی علیه مسلمانان و تلاش آن ها برای گسترش اسلام‌هراسی، حقوق مسلمانان در فرانسه و مسئله حجاب آنها در این کشور زیر پا گذاشته می شود.
 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: مهماندار , ایرفرانس , همجنسگرا ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان