گیاه جاودانگی با هزار ویک خاصیت
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 3 فروردين 1395
نویسنده : باصر

 

با گیاه جاودانگی آشنا شویم این گیاه باستانی سالهاست که در طبیعت وجود دارد و حتما بسیاری از شما خواص بینظیر آن را شنیده اید و حتی مستقیما از آن استفاده کرده اید.چرا که این گیاه دارویی به راحتی در دسترس همگان است 

آلوئه ورا  دارویی گیاهی می باشد و از عصاره برگ های آلوئه ورا چندین قرن است که برای درمان پوست و نرم شدن آن استفاده می شود. عکس این گیاه دارویی برروی سنگ نوشته های شش هزار ساله در مصر باستان یافت می شود. در این سنگ نوشته ها از آلوئه ورا بعنوان گیاه جاودانگی یاد شده است.

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد حساسیتی هست که در درمان بییماری های مختلفی مثل اگزما، خارش پوست و همچنین مواردی مثل تاول و گزش حشرات و سایر واکنش های آلرژیک میتواند بسیار موثرباشد. در واقع آلوئه ورا یک گیاه بسیار عالی و مفید برای کسانی هست که پوست حساس دارند.

aloe-vera-pflege-tipps-blaetter-beschneiden-ableger-vermehren

نوشیدن آلوئه ورا منابع آب بدن را با مواد مغذی تامین میکند و به حفظ سلامت پوست کمک میکند. همچنین باعث حذف سلول  های مرده و جایگزینی سلول های جدید برای پوست میشود که در شادابی و درخشش پوست بسیار موثراست.

 

از آلوئه ورا در کرمهای مرطوب کنننده پوست و کرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرمهای موضعی استفاده می شود.

aloe-proprieta_NG1

درمان شوره سر با آلوئه ورا

 

آنزیم های طبیعی موجود در آلوئه ورا باعث  رطوبت و تسکین پوست سر میشود که به از بین بردن خشکی و شوره سر بسیار کمک میکند. خواص ضد قارچی آلوئه ورا باعث کاهش مشکل شوره سر میشود. همچنین ژل این گیاه روی سر  احساس خنکی و طراوت را به پوست سر و موهامیدهد.

 

IMG09413107

موهایتان را براق کنید

صبر زرد یکی از عوامل طبیعی بسیار مفید برای افزایش براقی و درخشندگی مو هاست. یک نرم کننده عالی و مفیداست. اسید های آمینه موجود در آلوئه ورا باعث درخشندگی پوست میشود. همچنین آلوئه ورا تا هفت لایه در پوست نفوذ کرده و باعث تهویه و پویایی جریان رطوبت در پوست میشود. این مسئله به بهبود تغذیه ریشه مو بسیار کمک می کند که خودش باعث نرمی، درخشنگی و نشاط و براقی تار موی شما می شود.

 

beautiful-hair-style

 

آلوئه ورا باعث کند شدن روند پیری پوست میشود

صبر زرد دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها مثل بتاکاروتن و ویتامین سی و  یی  هست که باعث بهبود ثبات و استحکام طبیعی پوست می شود. این گیاه منافذ پوست شما رو مرطوب نگه داشته و باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود و در نتیجه ظهور چین و چروک و خطوط روی پوست رو به حداقل می رساند.

 

l_young-old

پوست رو سالم و شاداب نگه میداره و جوانی شما رو طولانی تر می کند. بنا بر این برای داشتن یک پوست سالم و جوان شروع به استفاده از آلوئه ورا کنید.

بسیار سودمند برای پوست های خشک

ژل آلوئه ورا برای پوست های خشک بسیار مفید است. این گیاه یک مرطوب کننده عالی و طبیعیست. این ژل پوست شما را هیدراته نگه داشته و قابلیت ارتجاعیش رو افزایش می دهد. همچنین اکسیژن رو به پوست رسانده که باعث بهبود بافت پوست می شود همچنین به دلیل رطوبت بدون چربی برای پوست های چرب هم بسیارمناسب است

 

aloe-vera-gel-on-wooden-spoon 

هنگامی که از آلوئه ورا روی پوستتون استفاده میکنید، ویتامین ها رو به طور طبیعی روی پوست شما منتشر کرده و آنزیم ها روی پوستتون تولید رطوبتی عمیق می کنندکه برای تعادل پی هاچ پوست بسیار عالیست.

 

خواص آلوئه ورا در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

قدمت درمان ریزش مو توسط آلوئه ورا به مصریان باستان برمیگردد. آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی هست که باعث ترویج رشد مو می شوند. آنزیم  موجود در آلوئه ورا برای از بین بردن سلول های مرده در پوست و پوست سر بسیار موثر است.

 

feature3



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت , مقاله , علمی , ,
برچسب‌ها: آلوئه ورا , خواص ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان