مدافعان بی ادعا+ تصاویر
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
نویسنده : باصر
 
در سال جاری با خبرهایی از رشادت ها و دلیرمردی های مدافعان حرم همراه بودیم.

شهدای مدافع حرم در سال جاری رشادت های بسیاری را در جبهه های حق علیه باطل انجام دادند و این رشادت ها باعث شد تا عتبات در امان بماند.

در سال جاری یکی از اتفاقاتی که ملت ایران را عزادار کرد، شهادت سردار سرلشکر "شهید حسین همدانی" مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود و این اتفاق عمیقا ملت را متاثر کرد.


**سردار "حسین همدانی"  کیست؟

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصا استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید. نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.





روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.   سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی ۳۲ سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.  

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال  "حسین همدانی"  یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت: "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد".    

سردار همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمگون (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) دارد و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و مشاور فرمانده کل سپاه و جانشین قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه دارد.  

چه زیبا گفت  "سرلشکر جعفری" که «اگر نبود مجاهدت‌های سردار سرلشکر شهید "حسین همدانی"، "دمشق" سقوط می‌کرد» و همه می‌دانند یاور و مشاور "بشار اسد" و مؤسس نیروهای دفاع وطنی سوریه که بعضاً به گواه برخی کارشناسان عده آن‌ها به  بیش از 12 لشکر می‌رسد؛ در سوریه سردار سرلشکر شهید "حسین همدانی" بود. او در سوریه با مشاوراتی که داشت به گواه شاهدان عینی تروریست‌های تکفیری را که قصد تخریب کامل حرم حضرت زینب داشتند را ده ها کیلومتر به عقب راند.

نکته دیگری که باید ذکر شود  این است که امروز اگر داعش و جبهه النصره در جبهه‌های مختلف همچون "قلمون"، مثلث "قنیطره – درعا – ریف دمشق"، در تنگناه راهبردی قرار گرفته و در شهرک "زبدانی" شکست‌های سختی را متحمل شده، همه و همه به دلیل رشادت‌های سردار سرلشکر شهید "حسین همدانی" بود. امروز اگر بگوییم ملت سوریه "ابووهب" را بیش از ملت ایران دوست دارند، گزاف نگفتیم و این به دلیل مجاهدت‌های  "سردار همدانی" و کمک‌های مستشاری وی برای رهایی "شامات" از تروریسم بود.

دو سال پیش، زمانی که منطقه راهبردی "القصیر"  از دست تروریستهای تکفیری آزاد شد؛ یقیناً هیچ کس آن را رد نمی‌کرد که مجاهدت‌های مستشاری "سردار همدانی" در جبهه عملیاتی غرب سوریه ، خروجی  اش آزادسازی "القصیر" شود. منطقه‌ای مرزی بین لبنان و سوریه که اگر در آن زمان حساس از سوی تروریست‌ها اشغال می‌شد، خطر سقوط شهرهای مهم دیگری همچون "دمشق" وجود داشت و اگر  "دمشق" سقوط می‌کرد؛ تروریست‌های داعش تمام منطقه را ملتهب می‌کردند.



**شهادت "شهید عبدالله باقری" 

دیگر شهید مدافع حرم که در سوریه به شهادت رسید ، "عبدالله باقری" بود که قبال از عزیمت به سوریه و جهاد در راه حرم اهل بیت ، محافظت از احمدی نژاد را بر عهده داشت و البته احمدی نژاد هم بسیار به او احترام می گذاشت.







"محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور سابق در گفتگو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شهید مدافع حرم "عبدالله باقری" اظهار داشت: من مدیون بچه‌های حفاظت هستم که با مجاهدت‌های خاموش‌شان ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: بین من و شهید باقری ارتباط عاطفی عمیقی برقرار بود و بنده این شهید بزرگوار را 15 سال است می‌شناسم و در سفرهای استانی و شرایط گوناگون سخت شهید باقری نقش‌افرینی کرد.

رئیس جمهور سابق با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید باقری عنوان داشت: این شهید بزرگوار با نهایت دقت و ایمان و اعتقاد به تکالیف خود عمل می‌کرد و از بچه‌هایی بود که عاشق کشور و عاشق ارزشهای انقلابی و اعتقادی بود. وی با اشاره به اینکه من مدیون بچه‌های حفاظت هستم، گفت: بچه‌های حفاظت مجاهدت خاموش دارند و اسمی از آنها نیست، ولی زندگی خود را برای ارزش‌های الهی گذاشته‌اند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: آقاعبدالله از گلهای خوشبوی انقلاب بود و رابطه عاطفی ویژه‌ای بین ما ایجاد شده بود و من به نوعی مدیون بچه‌های حفاظت هستم که به خاطر فداکاری‌های خود همواره نقش آفرینی ویژه‌ای دارند.



**شهادت شهید "مسلم خیزاب"

 شهید مسلم خیزاب در مهر ماه سال 94 در سوریه به شهادت رسید. "شهید مسلم خیزاب" زاده اصفهان بود و سال‌ها مسئولیت فرماندهی گردان "یا زهرا" از "لشگر ۱۴ امام حسین" سپاه پاسداران را بر عهده داشت.

 


«لشگر ۱۴ امام حسین» استان اصفهان ابتدا با نام «تیپ ۳ امام حسین» شکل گرفت و از اولین یگان‌های رزمی سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود. سپس با افزایش توان رزمی و امکانات نظامی بیشتر به یکی از یگان‌های پرقدرت سپاه در دوران جنگ تبدیل شد. جزئیات شهادت "شهید مسلم خیزاب" کاملا  منتشر نشده اما برخی منابع معتقدند وی در حین انجام «مأموریت مستشاری» در سوریه به شهادت رسیده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: مدافعان , حرم ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان