اخاذی به بهانه توهین به نظام!
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : جمعه 14 اسفند 1394
نویسنده : باصر

در تاریخ ششم بهمن ماه امسال پیرمردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۵ سنائی به مأموران اعلام کرد که فردی تحت عنوان مأمور یکی از وزارتخانه های دولتی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است. به گفته شاکی این شخص با تهدید اینکه او باید به دلایل امنیتی بازداشت شود ، وی را مجبور کرد تا مبلغ ۱۵ میلیون تومان بعنوان تأمین وثیقه نقدی پرداخت کند اما پس از مراجعه به وزارتخانه مربوطه متوجه شده که در واقع مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

اخاذی به بهانه توهین به نظام!
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و جعل عناوین دولتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداری و پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان پول نقد به مأمور قلابی، به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۳ روز بیستم دی ماه در میدان آرژانتین در مسیر رفتن به خانه بودم؛ در طی مسیر فردی حدودا ۴۰ ساله در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شروع به صحبت کرد؛ این شخص در طی صحبت هایش مرا مخاطب قرار داد و پرسید: شما فرد با تجربه ای هستید و حکومت سابق را نیز دیده اید؛ در حال حاضر نیز شرایط کنونی جامعه را نیز تجربه کرده اید؛ نظرتان درباره وضعیت زندگی مردم چیست؟ " و به این بهانه سر صحبتش را با من باز کرد. زمانیکه، بنده اظهارات این شخص را تأیید کردم ناگهان وی با عصبانیت شدید عنوان کرد: شما به نظام توهین کرده اید و می بایست بازداشت شوید، و در ادامه خودش را مأمور یکی از وزارتخانه های دولتی معرفی کرد. در آن لحظه از نحوه برخورد و عکس العمل شدید این شخص، به ویژه تهدید مبنی بر بازداشت توسط وی غافلگیر شده و قادر به فکر کردن نبودم؛ در چنین شرایطی در پاسخ به تقاضای بنده مبنی بر عدم بازداشت، این شخص مدعی شد که می بایست مبلغی را به عنوان وثیقه مالی تا روز مراجعه به محل کار ایشان پرداخت کنم تا او اجازه آزادی موقت مرا بدهد. بسیار نگران بیماری قلبی خود بودم؛ به ناچار پیشنهاد وی را قبول کرده و با مراجعه به شعبه بانک خجسته در خیابان مطهری ، مبلغ ۱۵ میلیون را از حساب خود خارج و به ایشان تحویل دادم.

مالبخته در ادامه اظهاراتش گفت: در تاریخ ۱۶ بهمن ماه، زمانیکه به آدرس اعلام شده از سوی این شخص مراجعه کردم، به بنده توضیح داده شد که اصولا چنین روالی در خصوص دریافت وثیقه از افراد غیرقانونی است و شخص مذکور یک مأمور قلابی بوده است که تحت عنوان مأمور و با تهدید از من کلاهبرداری کرده است؛ لذا با راهنمایی کارکنان وزارتخانه مربوطه به کلانتری محل سکونت خود راهنمایی شدم تا طرح شکایت کنم.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک خجسته در خیابان مطهری به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانک پرداخته و با راهنمایی مالباخته موفق به شناسایی تصویر مأمور قلابی شدند که به همراه مالباخته وارد بانک شده و در ادامه مبلغ ۱۵ میلیون تومان وجه نقد را از مالباخته گرفته و از بانک خارج شده است.

در ادامه تحقیقات و با شکایت تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ، تصاویر به دست آمده از متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا در صورت شناسایی متهم، هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی ، مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس های ۲۱۸۶۵۶۳۳ و ۲۱۸۶۵۶۴۹ در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , جنجالی , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: اخاذی , پلیس آگاهی , توهین به نظام , پایتخت , رایگان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان