تکذیب واردات قرآن چینی به کشور+عکس
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
نویسنده : باصر

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شمار موسسات قرآنی در کشور را ۵۰۰۰ موسسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار موسسه قرآنی زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی‌ بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: ۵ هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت داشته که از این تعداد ۲ هزار موسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲ هزار موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و بقیه هم از اوقاف و امور خیریه مجوزهای خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فارس از بجنورد، وی بیان داشت: عموم این موسسات قرآنی در استان‌های کشور فعال بوده و در زمینه اشاعه قرآن اعم از حفظ و قرائت فعالیت دارند.

*وارد نشدن قرآن های چینی به کشور

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از چاپ نشدن قرآن‌های چینی امسال خبر داد و گفت: با انجام تدابیری از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن‌ها در کشور چاپ می‌شوند.

وی بیان داشت: برای سال آینده هم در نظر داشته تا تمام قرآن‌هایی مورد نیاز در داخل کشور چاپ و توسط وزارت ارشاد از ناشران خریداری شود.

حشتمی واردات دستگاه‌های چاپ برای انتشار قرآن‌های مورد نیاز در کشور را از اقدامات انجام شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جلوگیری از ورود قرآن‌های چاپ چین عنوان کرد.

*‌‌۹۰ درصد از اعتبارات فعالیت‌های قرآنی مردمی است

وی همچنین با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی تنها ۱۰ درصد از نیازهای فعالیت‌های قرآنی را تامین می‌کند اظهار کرد: ۹۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز فعالیت‌های قرآنی مردمی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات این معاونت برای طرح‌های قرآنی برای امسال را ۱۶۰ میلیارد ریال برشمرد‌ و گفت: اعتباراتی هم در قالب جدول ۱۸ به این منظور پیش بینی شده ‌که البته تخصیص آن مشکل است.

حشمتی گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های خود از موسسات قرآنی زیر پوشش را در قالب‌هایی چند انجام می‌دهد.

*‌لزوم گسترش وقف‌های قرآنی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم گسترش وقف‌های قرآنی در کشور تاکید کرد.

وی بیان داشت: اکنون تعداد وقف‌های قرآنی کم بوده از این رو باید به سمتی برویم تا این وقف‌ها افزایش یابد.

‌معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی به استان خراسان شمالی سفر کرده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , جنجالی , اخبار , ایران , جنجالی , ,
برچسب‌ها: قرآن , عترت , وزیر , فرهنگ , ارشاد , اسلامی , عکس , موسسات , موسسه , خیریه , چینی , قرآن‌های , چینی , خرید , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان