ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق در اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی طرح و بررسی شود
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نویسنده : باصر


سخنگوی دولت گفت: موضوع ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق در اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی طرح و بررسی شود.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود که صبح امروز سه‌شنبه (18 اسفند ماه) برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا دولت در جریان مصوبه شورای عالی امنیت ملی در جریان ممنوع‌التصویر بودن رئیس جمهور اسبق بوده است یا خیر، گفت: کسانی‌که درباره ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق صحبت می‌کنند خود از اعضای شورای امنیت‌ملی هستند، لذا بهتر است به جای اظهارنظرهای متفاوت در رسانه‌ها این موضوع در اولین جلسه شورای عالی امنیت‌ملی بررسی شده و تصمیم قاطعی درباره آن گرفته شود.

وی افزود: اگر قرار است تصمیم قطعی در رابطه با این موضوع گرفته شود شورای عالی امنیت ملی مرجع و مصدر این تصمیم خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد معوقات بانکی و سرنوشت آنها، افزود: معوقات بانکی دارای دو بخش است که بخش اول آن مربوط به افرادی است که یا به دلیل شرایط کشور نتوانسته‌اند تعهدات تسهیلاتی خود را پرداخت کنند که دولت باید با ایجاد کارگروهی این موضوع را بررسی و به آنها کمک کند چراکه صنعت با کمک این افراد سرپا خواهد بود و یا افرادی که از تسهیلات بانکی سوء استفاده کردند که مرجع قضایی باید به شدت با این افراد برخورد کند.

نوبخت با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات بانکی تادیه شده تقلیل پیدا کرده است، اظهار داشت: بخش دوم معوقات بانکی مربوط به دولت است، دولت به جهت تعهداتی که دارد از جمله حوادث غیرمترقبه‌ای که پیش می‌آید از نظام بانکی دریافتی‌هایی دارد و این نظام بانکی مجبور می‌شود که با سود کم به دولت پرداختی‌هایی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه قبل از برگزاری انتخابات شاهد برخی هجمه‌ها به دولت بودیم و اخیرا یکی از نمایندگان مجلس حضور برخی از کشورهای خارجی در ایران را زمینه‌ای برای غارت ملی کشور اعلام کرده است، واکنش شما نسبت به این مسئله چیست، اظهار داشت: اتهام ناروا نه تنها طبق قانون جرم است بلکه فساد هم محسوب می‌شود و عده‌ای که برای مقابله با فساد مصمم‌اند علاقه مندند تا به این عناوین متوسل شوند، آن مواردی که لازم است  دولت پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: چندین مورد از این مصادیق به صورت آشکار به برخی از خدمتگزاران قوه مجریه صورت گرفته که موارد مشخص به مراجع قضائی داده شده است اینکه شخصی خود را قاضی و دادستان بداند مضحک است، بنابراین معاونت حقوقی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

وی درباره رونق اقتصادی در سال آینده اظهار داشت: از سال 95 تمام بدهی های دولت از طریق اوراق بانکی پرداخت می‌شود به گونه‌ای که تا پایان برنامه بدهی دولت به نظام بانکی به صفر خواهد رسید و به این ترتیب نظام بانکی از امکان وام دهی بیشتر برخوردار خواهد شد.  در سال آینده به میزان 530 هزار میلیارد تومان در سال سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و به صورت متفاوت در صندوق توسعه ملی بخش‌های غیر دولتی و همچنین در فاینانس‌ها و منابع دولتی این موارد لحاظ می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در سایه این رونق اقتصادی فرصت‌های شغلی فراهم خواهد شد، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان به تاسی از اقتصاد مقاومتی تبدیل خواهد شد و می‌توانیم با جذب نیروهای تحصیل‌کرده در سال آینده خدمات خوبی را عرضه کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا شما در طول برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه آیا با سوالی مواجه شدید که در پی آن اقدامی صورت گیرد،‌تصریح کرد: از بین صدها سوالی که در این جلسات مطرح می‌شود تردید نکنید که دولت همواره خود را پاسخگو می داند و بنده خود را موظف می‌دانم که از سوی دولت پاسخگو باشم که البته بیان اظهارات دو وجه دارد ، قبل از ارائه پاسخ مسائل را رصد می کنم تا خطاهایمان به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: بنده با توجه به اینکه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت دارم از این جلسات برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده می‌کنم در هر دو هفته یکبار ما برخی واژه‌های غیر محترمانه بازخواست را می‌شنویم که البته دولت در پی آن متواضعانه پاسخگو بوده است.

نوبخت درباره انتقادات شدیدی که اخیرا وزیر اقتصاد و دارایی درباره برخی از رانت‌خواری‌ها مطرح کرده و گفته است که بنده قدرت مانور ندارم و نفس بنده در این دو سال گذشته بریده‌اند،‌ واکنش شما به این اظهارات طیب‌نیا چیست،‌تصریح کرد: سخنان آقای طیب‌نیا در ارتباط با واگذاری سهام شرکت‌های دولتی که باید گواهی بدهند که این بخش به بخش شبه‌دولتی باید مربوط شود، ایشان در رابطه با برخی تهاترهایی که صورت می‌گیرد و طلب برخی از نهادها اظهاراتی کردند و دولت برای رفع بدهی خود و رد دیون بخشی از سهام کارخانجات را به آنها می فروشد و حدود 13 درصد بیشتر به بخش خصوصی واگذاری سهام صورت نگرفته است.

نوبخت تاکید کرد: شاهدیم که امروز برخی از وزرا نیز در جلسات هیئت دولت تاکید کردند که سفرهای خارجی باید تقلیل یابد و حتی وزیر اقتصاد در رابطه با سرمایه گذاری‌های بخش خارجی در پسابرجام گزارشاتی را ارائه دادند که البته باید برای صرفه جویی در هزینه‌های جاری باید سفرهای خارجی و همایش‌ها کاسته شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است،‌ دولت باید برای امسال زمان کافی برای بررسی بودجه چند دوازدهم داشته باشد، در این راستا مجلس پیشنهاد داده اگر دولت نتواند این بودجه را ارائه دهد مجلس با ارائه طرحی این موضوع را پی‌میگیرد،‌ واکنش شما نسبت به این اقدام چیست،‌ اظهارداشت: از 26 دی ماه سال جاری ما لایحه بودجه را که به مجلس دادیم کمیسیون تلفیق برای بررسی آن یک محدوده زمانی را مشخص کردند و براساس زمانبندی کمیسیون‌ها از حداکثر زمان استفاده کرده‌اند. با این اوصاف ما این واقعیت را می‌دانیم که طبق آیین‌نامه مجلس مرخصی نمایندگان در زمان انتخابات پس از 3 هفته سرکشی در حوزه انتخابیه در قانون پیش‌بینی نشده است و ما فکر می کردیم که آن طرف سال بررسی بودجه به اتمام می‌رسد.

وی با قدردانی از هیئت رئیسه مجلس در پی بررسی لایحه بودجه 95 اظهار داشت: مجلس کلیات را بررسی کرده و سپس جزئیات مورد لحاظ قرار گرفته است و درحال حاضر وارد تبصره شده است و البته باز امیدواریم مجلس به موقع بودجه را بررسی کند و حتی اگر در سومین هفته فروردین سال جاری هم آنرا ارائه دهند از اختیارات قانونی استفاده می‌کنیم و این پیام بدی دارد که کشور برای بررسی بودجه دو ،‌دوازدهم برنامه مشخصی نداشته باشد. زمانیکه مجلس تحت هیچ شرایطی نمی تواند این کار را کند دولت قطعا نسبت به قانون بی توجه نیست.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: هر چند اگر مجلس هم پیشنهاد این طرح را داده ما مخالفتی نمی‌کنیم و همگی به دنبال این هستیم که این موضوع حل شود بنابراین اقدام مجلس قابل دفاع است و به وقت بررسی بودجه به اتمام خواهد رسید.

نوبخت درباره اینکه رشد اقتصادی در سال گذشته 3 درصد بود آمار رشد اقتصادی امسال چیست، اظهار داشت: رشد اقتصادی سال گذشته متوسط 3 درصد بود البته رشد سه ماهه اولمان مثبت 1 درصد، سه ماهه سوم 8 دهم درصد،‌ 9ماهه سال جاری 7 دهم مثبت بود. آخرین گزارشات از تولیدات در آبان و آذرماه با طرح سیاست‌های کوتاه‌مدت دولت اجرایی شده و همه تلاش دولت این است که این مسیر را طی کنیم و با رشد سرمایه‌گذاری در کشور به همان رشد 5 تا 6 درصد مثبت دست پیدا کنیم.


سخنگوی دولت درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان دولت گفت: کارمندانی که از ماده 8 استنفده نکردند از اول فروردین 95 از این  همسان‌سازی برخوردار خواهد شد.

وی درباره رای دیوان عدالت اداری درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: این دیوان درباره افزایش نرخ تعرفه جرایم رانندگی گفته است که بیش از مستندات قانونی است در حالی که قانون گفته متناسب با نرخ ترم این موضوع هر 3 سال یکبار انجام می شود البته این براساس نرخ میانگین تورم نسبت به سال‌ها باید مطرح شود. دولت همواره هیچوقت علاقه‌مند نیست که دربرخی از بخش ها افزایش قیمت وجود داشته باشد بنابراین دولت این موضوع را بازبینی کرده و تغییراتی را به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس که گفته است 100 اسیر عراقی را در زمان 8 سال دفاع مقدس کشته‌اند واکنش شما نسبت به این موضوع چیست؟،‌تصریح کرد: متاسفانه با اطلاع رسانی درست یا نادرست به منافع ملی ما زیان وارد می‌شود مواردی وجود دارد که می‌توان به اسناد مراجعه کرد اما آنچه که در افشای این اخبار مطرح است ، مصالح ملی است. حتی اگر بیان آن بتواند ضمن مخدوش کردن منافعمان فواید موقت و سطحی را برای سلایق سیاسی ایجاد کند حق نداریم این منافع سیاسی کوتاه مدت را به منافع ملی مردم ترجیح دهیم.

نوبخت درباره استقبال بخش خصوصی آمریکا و راه‌اندازی اتاق بازرگانی این کشور با آمریکا اظهار داشت: دولت مخالفتی ندارد و هیچ محدودیتی برای همکاری مشترک وجود ندارد و ما می توانیم ارتباطات اقتصادی فراوانی داشته باشیم.

سخنگوی دولت درباره حکم اعدام بابک زنجانی متهم نفتی کشور و موضع دولت در قبال آن گفت: مرجع قضایی با قاطعیت نسبت به احقاق حق ملی و بیت‌المال اقدام کرده است البته این حکم برای ما پول نمی‌شود. رقم 2 میلیارد و 700 میلیون دلار رقمی نیست که با اعدام کسی مشکل رفع شود ما به دنبال پول‌های از دست رفته هستیم.

وی درباره  در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از عملکرد سازمان صدا و سیما را در پروسه انتخابات چگونه می‌بینید؟، اظهار داشت: اعتبارات این سازمان در سال جاری نسبت به سال آینده بیشتر شده و حتی صد در صد اعتبارات پرداخت شده است. البته این رسانه ملی در جهت اطلاع‌رسانی اقدامات مقبولی داشته است و این به معنای این نیست که همه آن برنامه‌هایی که از رسانه ملی پخش می شود را منفی تلقی کنیم.

معاون رئیس جمهور درباره اصلاح قانون انتخابات و بازنویسی آن در مجلس دهم گفت: مجریان انتخابات آنچه را که انجام داده‌اند مستند به قوانین است و مسئولین ذیربط با آگاهی نسبت به بندهای قانونی در جهت اصلاح آن و صیانت از حقوق ملی گام برخواهند داشت.

نوبخت درباره ترکیب مجلس آینده و اینکه گفته می‌شود دولت خواستار ریاست لاریجانی در کرسی ریاست مجلس دهم است گفت: این موضوع مربوط به نمایندگان است و هیچ مرجع بیرونی نمی‌تواند به رای 290 نماینده اثر بگذارد.

سخنگوی دولت درباره واردات میوه‌های ممنوعه و قاچاق آن در شب عید نیز اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات این موضوع را پیگیری می‌کنند و برخوردهای لازم صورت می‌گیرد که البته امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد و باغداران ایرانی تربیت شود.

وی درباره سخنان اخیر رئیس جمهور درباره ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق و اینکه گفتند شورای امنیت ملی مصوبه‌ای نداشته است اظهار داشت: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان همواره افراد متدین و روشنفکری برای اداره کشور هستند و این صف‌بندی‌ها انتزاعی است.

معاون رئیس جمهور افزود: اعتقاد ما براین است که کشور برای توسعه خود نباید خود را به جناح خاصی محدود کند چرا که در این راستا نمی‌تواند از ظرفیت‌های لازم خود بهره‌ببرد. کسی که به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارد، کسی حق ندارد این افراد را کنار بگذارد و تجربه نشان داده که این موضوع نشدنی است می توان این افراد را بیرون نگه داشت اما حذف نکرد.

نوبخت تاکید کرد: نگاه دولت به جریان سیاسی به مثابه سرمایه نظام است و باید در جهت تکریم آنها اقدام شود. برخی موارد بازدارنده به نظر نمی‌رسد تامین کننده منافع ملی ما باشد. امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دلسوزان نظام با مدیریت رهبری صحیح به مردم خدمت کنند.

سخنگوی دولت در پایان درباره روابط تجاری 30 میلیاردی میان ایران و ترکیه خاطر نشان کرد: ما با این کشور در زمان تحریم روابط خوبی داشتیم و قطعا امروز که تحریم‌ها برداشته شده عرصه برای فعالیت اقتصادی بیش از گذشته است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , جنجالی , اخبار , ایران , سیاسی , جنجالی , ,
برچسب‌ها: ممنوع , تصویر , عکس , رئیس جمهور , احمدی نژاد , امنیت ملی , طرح , ایده , دانلود , رایگان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان