موشک جدید روسی آمریکا را شوکه کرد
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 17 اسفند 1394
نویسنده : باصر

یک روزنامه روسی از تحویل موشک جدید قاره پیمای روسیه با برد پرواز ۱۱ هزار کیلومتر خبر داد که با توجه به توانمندی ها و امکانات بی نظیر، آمریکا را شوکه کرده و چین را به حیرت واداشته است.

به گزارش ایرنا، روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز یکشنبه اعلام کرد: نیروی موشک های راهبردی روسیه موشک قاره پیمای جدیدی به نام «ار.اس-۲۶» یا «روبژ» تحویل گرفته است. اکنون در سطح بین المللی کارشناسان به بحث در مورد این موشک قاره پیمای جدید روسی و قدرت تخریبی آن می پردازند.

از مشخصات بازر موشک قاره پیمای «روبژ» ، تغییر دائمی مسیر پرواز آن است که رهگیری موشک را غیرممکن می کند و هیچ موشکی قادر به انجام چنین مانوری در هنگام پرواز نیست.

روزنامه روسی به نقل از کارشناسان نوشت: با توجه به این مشخصات موشک قاره پیمای جدید روسیه، سامانه های پدافند موشکی نمی توانند ان را رهگیری کنند و در برابر ان ناتوان هستند.

موشک «ار.اس-۲۶» یا روبژ همچنین مجهز به کلاهک های با سرعت مافوق صوت است و از این نظر و برخی مشخصات دیگر از موشک قاره پیمای «پروتون-ام» هم که موشک بسیار قدرتمند با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر محسوب می شود و بخش عمده زرادخانه موشک های راهبردی روسیه را تشکیل می دهد، هم متمایز شده است.

در ادامه گزارش روزنامه راسیسکایا گازتا خاطرنشان شده است: آمریکا از تجهیز روسیه به موشک قاره پیما «ار.اس-۲۶» به شدت نگران شده است.

«این موشک قاره پیمای جدید می تواند سپر مطمئنی برای روسیه در برابر تهدیدهای غرب به وجود آورد و آمریکا که به استقرار اجزای سامانه موشکی خود در مجاورت مرزهای روسیه می پردازد از هدر رفتن منابع مالی خود برای استقرار این تسلیحات ناراحت شده است.»

آمریکا برای تضعیف توانمندی بازدارندگی موشک های روسی به از حدود سه سال پیش شروع به استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی خود در کشورهای لهستان و رومانی در اروپای شرقی و نیز بخش دیگری از این سامانه جهانی خود در ژاپن کرده است و با وجود هشدارهای روسیه این اقدامات ادامه دارد.

روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به تشریح مشخصات فنی موشک قاره پیمای جدید روسیه پرداخته و نوشت: موشک ار.اس-۲۶با وزن ۸۰ تن، قدرت تخریبی ۱.۲ مگاتن دارد و بخش کلاهک های ان هدایت شونده است و می تواند با قدرت مانور بالا از هر سیستم پدافند موشکی عبور کند.

در گزارش راسیسکایا گازتا گفته شده است برای نابودی کلاهک های تقسیم شونده موشک ار.اس-۲۶ با سرعت مافوق صوت نیاز به دست کم ۵۰ موشک آمریکایی اس.ام-۳ وجود دارد که سامانه پدافند موشکی امریکا را در برابر این موشک ها ناتوان می کند.

روسیه با این موشک ها می تواند از هر نقطه سرزمین پهناور خود، آمریکا را هدف قرار دهد و این امر موجب نگرانی مقامهای آمریکایی شده است



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , جنجالی , اخبار , جهان , ,
برچسب‌ها: موشک , جدید , روسی , امریکا , نظامی , حمله , تهاجم , تروریسم , عکس , دانلود , رایگان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان